Reklama

Artykuł

Podsumowanie roku 2013: gry

Podsumowanie roku 2013: gry
admin

admin

  • Zaktualizowany:

Kolejna część Slendera

Slender to niewątpliwie jedna z najbardziej popularnych gier w historii. Pojawienie się jego kolejnej części nie było więc dla nikogo zaskoczeniem. O ile pierwsza gra bazowała na ziarnistej grafice i tajemniczości, to Slender: The Arrival charakteryzuje się ładniejszą grafiką, bardziej tradycyjną fabułą i dodatkowymi lokalizacjami. Wszystko to złożyło się na jego… raczej umiarkowany sukces. W ten sam sposób, jak ciężko jest powtórzyć sukces grom mobilnym (patrz Draw Something 2), tak przybycie Slender: The Arrival zakończyło się fiaskiem.

Katastrofa w SimCity

Premierze SimCity – najbardziej oczekiwanej gry roku – towarzyszyły nie tylko pochlebne recenzje i ogromna sprzedaż ale i wiele kontrowersji. Okazało się, że do gry w SimCity potrzebny jest stały dostęp do Internetu, a serwery EA nie radzą sobie z tak dużą ilością graczy. Wkrótce po premierze dowiedzieliśmy się, że nie ma technicznych przesłanek ku temu by, silnik „Glass Box” był na stałe połączony z siecią; niektórym graczom udało się grać bez konieczności łączenia się z serwerami EA. Ponadto, „Glass Box” wcale nie jest tak doskonały, jak go reklamowano. Symulacja ruchu na drogach jest tragiczna, a obecne w grze drzewa trąbią i warczą jak samochody…

Kocham konie!

Wydany w maju Minecraft 1.6 zawierał wiele poprawek i udoskonaleń – w tym konie. Można śmiało powiedzieć, że ten dodatek cieszył się wielką popularnością. Świadczą o tym poniższe komentarze naszych czytelników:

  • “Tak! Konie!”
  • “Konie! Czyli nowe świnie!”
  • “Konie są niesamowite! Kocham konie!”
  • “Nazwę swoje konie Ralf i Pete”

Minecraft 1.7,  o którym mówiło się, że jest”aktualizacją, która zmieni świat” nie wzbudził równie wielkiego entuzjazmu.

Świetny rok dla symulatorów

Długo było na to czekać ale 2013 był rokiem eksplozji popularności nietypowych symulatorów. Gwiazdami były niewątpliwie Euro Truck Simulator 2, Train Simulator i zabawny Surgeon Simulator 2013. Euro Truck Simulator 2 wciąż rośnie w siłę. Gra jest często aktualizowana i dorobiła się własnej sieci społecznościowej o nazwie „World of Trucks”.

GTA V… na PC?

W podsumowaniu 2013 roku nie może zabraknąć wzmianki o Grand Theft Auto V. Kolejna produkcja wydawnictwa Rockstar została bardzo pozytywnie przyjęta. Miła dla oka, z wieloma nowinkami i hektarami Los Santos do zwiedzenia, zdobyła rzesze nowych fanów. Wielu graczy zawiódł jednak brak wersji na PC. Choć spodziewamy się jej już za kilka miesięcy, to brak jej oficjalnego potwierdzenia przez Rockstar napawa wielu graczy niepokojem. Wciąż jesteśmy przekonani, że wersja na PC powstanie; być może Rockstar zwyczajnie nie chce jej ogłaszać przedwcześnie.

Powrót The Sims. WooHoo?

Na tegorocznej konferencji Gamescom w Kolonii potwierdzono prace na The Sims 4. Kilka tygodni później EA ogłosiło premierę jej wersji na PC i Mac na jesień 2014 roku. Nowi bohaterowie będą bardziej emocjonalni niż kiedykolwiek wcześniej, co ma wpłynąć na rozgrywkę. Negatywne emocje niekoniecznie muszą być złe – przykładowo, smutny Sim będzie lepszy od szczęśliwego w pisaniu emocjonalnych książek. Wśród naszych czytelników euforię wzbudził powrót “woohoo”.

LucasArts: koniec pewnej epoki

W kwietniu, Disney zamknął kultowe studio LucasArts, które zasłynęło w latach 90. doskonałymi przygodówkami. Mimo katalogu tak świetnych tytułów, jak Monkey Island, Sam & Max oraz Indiana Jones, w ostatnich latach studio skoncentrowało się tytułach związanych z Gwiezdnymi Wojnami; niestety raczej bez sukcesu. Pracownicy LucasArts, których zatrudniono z okazji anulowania Sam & Max, znaleźli pracę w studiu Telltale Games. Będą tam pracować nad nowymi przygodówkami w stylu retro.

Więcej roślin, więcej zombie

Fani Plants vs Zombies w końcu doczekali się drugiej części tej gry. Plants vs Zombies 2: It’s About Time zabiera nas w podróż w czasie oraz oferuje nowy model rozgrywki – freemium. Aby przyśpieszyć postępy w grze, możemy, na przykład, zapłacić za odblokowanie kolejnych poziomów.  O ile gra zachęca nas do częstych zakupów, to ukończenie jej zupełnie ich nie wymaga, co pozytywnie wyróżnia ten tytuł na tle konkurencji.

plants vs zombies crazy dave taco

EA likwiduje „online pass”

Firma EA zaskoczyła wszystkich anulowaniem swojego systemu „online pass”. Wprowadzono go po to, by zmusić graczy kupujących używane gry do ponownego opłacenia możliwości gry online. Jak łatwo się domyślić, system ten był znienawidzony przez wielu graczy, więc jego likwidacja to ruch w dobrym kierunku.

Posucha w PES 2013

Rywalizacja na rynku gier piłkarskich była bardzo zażarta w 2013 roku. Gdy już wydawało się, że nowy silnik graficzny Pro Evolution zapewni jej przewagę na FIFĄ, okazało się, że jest on niedopracowany. Nie dość, że w PES zrezygnowano z gry w deszczu, to Konami straciła prawa do wykorzystania większości europejskich stadionów. Choć FIFA 14 także cierpiała na pewne usterki techniczne, to nie odebrały jej tegorocznego zwycięstwa. Powodzenia w przyszłym roku, PES.

Autorami oryginalnego artykułu są Daniel Cáceres i Jonathan Riggall.

admin

admin

Najnowsze od admin

Editorial Guidelines