Reklama

Artykuł

Mega od Kima Dotcoma uruchomi bezpieczny serwis pocztowy?

Paweł Kański

Paweł Kański

  • Zaktualizowany:

Kim Dotcom, ekscentryczny biznesmen i twórca serwisu Megaupload będzie firmował swoim nazwiskiem nową usługę pocztową. Jego ostatni produkt, portal hostingowy Mega, wkrótce rozszerzy się o pocztę e-mail. Nowa usługa ma zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom i sprawić, by ich korespondencja była bezpieczna i trudna do inwigilowania.

Podobną funkcję pełnił serwis Lavabit, który oferował bezpieczną pocztę e-mail swoim klientom. Oferował, aż do czasu, gdy rząd Stanów Zjednoczonych zainteresował się jednym z nich – Edwardem Snowdenem. Kiedy twórca Lavabit zrozumiał, że nie ma szans opierać się dłużej “prośbom” rządowej agencji NSA o udostępnienie danych, postanowił bezpieczną pocztę po prostu zamknąć. Tym samym żadne dane nie powinny zostać ujawnione.

Mega od Kima Dotcoma uruchomi bezpieczny serwis pocztowy?

Kim Schmitz czyli Kim Dotcom

Po zamknięciu Lavabit na rynku pojawiła się luka, którą Kim Dotcom postanowił wypełnić. Jego serwis ma zapewnić możliwie największą prywatność swoim klientom. W jaki sposób? Kluczem będzie szyfrowanie End-To-End. Polega ono na szyfrowaniu danych pomiędzy pocztą klienta, a odbiorcy. Serwer usługodawcy (Mega), obsługujący część procesu, będzie widział tylko zaszyfrowaną treść wiadomości, a nie łatwy do odczytania tekst.

To duże wyzwanie dla twórców nowej usługi. Dużym problemem może być np. zwykłe wyszukiwanie czegoś w swojej skrzynki pocztowej. Skoro wszystkie dane na serwerach będą zaszyfrowane, to teoretycznie niemożliwe jest wyszukanie na nich czegoś bez wcześniejszego odszyfrowania. To jedno z trudniejszych zadań, jakie stoją przed twórcami nowej usługi. Na pewno jednak jej serwery będą się znajdować poza jurysdykcją Stanów Zjednoczonych. To ma być ostateczny gwarant niezależności i prywatności.

Nie wiadomo, czy usługa będzie darmowa i jakie będą jej ograniczenia. Warto pamiętać przy tym, że Kim Dotcom to postać niejednoznaczna, a swoje projekty tworzy dla zysku, a nie z chęci zmiany świata na lepsze. Chociaż taki właśnie przekaz stara się nam “sprzedać”…

Powiązane artykuły:

Źródło

Paweł Kański

Paweł Kański

Najnowsze od Paweł Kański

Editorial Guidelines