Firma Kasperky Lab ostrzega użytkowników kont internetowych iPKO. Wielu klientów banku dostało od przestępców podszywających się pod bank, świetnie spreparowane wiadomości e-mail.
Ich nadawca ma adres serwis.internetowy@ipk.pl , a temat maila to “Nowa wiadomosc !”. Trzeba przyznać, że sama wiadomość nie jest przygotowana zbyt przekonywająco i jeśli dobrze się jej przyjrzymy, to może ona wzbudzić słuszne wątpliwości.
W mailu znajduje się link, który prowadzi do doskonale odwzorowanej strony logowania do serwisu internetowego PKO.
Formularz dostępu do konta jest oczywiście fałszywy. Po udanej próbie logowania, użytkownik przeczyta informację, że jego konto zostało zablokowane ze względów bezpieczeństwa. Aby je “odblokować” należy wypełnić listę kodów jednorazowych. Oczywiście – wszystkie informacje, łącznie z danymi do logowania i kodami trafią prosto do złodziei. Grozi to utratą wszystkich środków na koncie.
Jak uchronić się przed takim atakiem? Warto zwrócić uwagę kto jest nadawcą e-maila oraz to, jak napisana jest wiadomość. Najlepiej nie klikać też w żadne znajdujące się tam linki, a do serwisu zalogować się wpisując jego adres w osobnym oknie rpzeglądarki. W razie wątpliwości wystarczy zadzwonić na infolinię swojego banku, tam powinni udzielić nam niezbędnych informacji.
Czy spotkaliście się kiedyś z podobną próbą wyłudzenia danych?
- Korzystasz z produktów Apple? Uważaj na próby phishingu!
- Jesteś fanem Realu Madryt? Uważaj na fałszywą stronę logowania do Facebooka!
- Nowa strona oraz aplikacja mBanku
Źródło i zdjęcia: Kaspersky Lab