Reklama

Artykuł

Google zacznie wykorzystywać Twoje zdjęcie w reklamach

Kamil Mizera

Kamil Mizera

  • Zaktualizowany:

Google zaktualizowało niedawno swój regulamin, co ma pozwolić reklamodawcom korzystać z naszych danych. Oznacza to, że reklamodawcy będą mogli wykorzystywać dane z naszych profili na Google+, takich jak zdjęcie, nazwę użytkownika oraz komentarze dotyczące danego produktu. Będą one przedstawiane, jako adnotacje w witrynach i usługach Google. Zmiany wchodzą w życie 11 listopada 2013 roku.

Można było się tego spodziewać. Firmy, takie jak Facebook czy Google chcą wykorzystywać zgromadzone o nas informacje do tworzenia bardziej spersonalizowanych reklam. Reklama wyświetlana Twoim znajomym, opatrzona Twoim komentarzem będzie miała większą moc odziaływania, niż zwykły wpis promujący jakiś produkt. Dla Facebooka czy Google, takie reklamy to żyła złota.

Google zacznie wykorzystywać Twoje zdjęcie w reklamach

Oczywiście, Google zdaje sobie sprawę, że nie każdy ma ochotę, aby jego zdjęcie profilowe czy nazwa użytkownika pokazywały się w reklamach. Mogłoby to spowodować poważny odpływ użytkowników od usługi, na co firma nie może sobie pozwolić.

Google+ rekomendacjeDlatego też w Google+, na stronie “Rekomendacje społecznościowe”, u samego dołu będzie można odhaczyć opcję umożliwiającą Google dzielenie się naszą aktywnością w serwisie. Poza tym, dla wszystkich użytkowników poniżej 18 roku życia opcja ta będzie automatycznie wyłączona.

Oczywiście, opcję tę można zostawić zaznaczoną. Nie oznacza to jednak, że dzięki temu cokolwiek będzie dało się zyskać. Wszelkie profity z wykorzystywania naszych komentarzy trafią do Google i reklamodawców.

Jeżeli chcecie się upewnić, że Google nie będzie dzieliło się Waszymi komentarzami, zajrzyjcie na stronę “Rekomendacje społecznościowe” i odznaczcie pole na samym dole strony.

Powiązane artykuły:

Powiązane programy:

Kamil Mizera

Kamil Mizera

Najnowsze od Kamil Mizera

Editorial Guidelines