Z niewiadomych powodów w systemie sklepu App Store znajdowała się interesująca luka, która pozwalała na ponowne pobranie i aktualizację aplikacji, za którą dostaliśmy zwrot pieniędzy. Piszę o tym w czasie przeszłym, bo pracownicy Apple właśnie ten dziwny błąd naprawili, więc wykorzystanie go jest już niemożliwe.
Do tej pory, każdy mógł kupić aplikację, a następnie poprosić za pomocą iTunes o jej zrefundowanie. W praktyce oznacza to, że Apple oddawał pieniądze za zrobiony zakup i tutaj cały proces powinien się zakończyć. Z nieznanych jednak przyczyn, po refundacji wciąż można było aplikacje instalować na swoim urządzeniu, a nawet dokonywać niezbędnych aktualizacji. Jeśli ktoś wiedział o tej luce, mógł korzystać z płatnych aplikacji praktycznie za darmo. Ten sam mechanizm dotyczył sklepu Mac App Store, z aplikacjami na komputery z OS X.
Teraz błąd ten został naprawiony, a jeśli zechcecie skorzystać ze zrefundowanych aplikacji otrzymacie od sklepu taki oto komunikat:
Dla porównania – w sklepie Google Play na Androida można dostać zwrot pieniędzy za każdą aplikację o ile poprosimy o to w przeciągu 15 minut od zakupu.
A Wam zdarzało się zwracać kupioną aplikację?
Zobacz także:
- Zgubiłeś iPhone’a? Zabezpieczenia systemowe ze “Znajdź iPhone” mogą być z łatwością złamane
- iOS 7.1.1 – jailbreak dla niektórych modeli iPhone’a już gotowy
Źródło: Ubergizmo
Obserwuj @PawelKanski na Twitterze