Reklama

Tips & Tricks

Twitter na Androida i iOS-a „sprawdza”, z jakich aplikacji korzystasz

Twitter na Androida i iOS-a „sprawdza”, z jakich aplikacji korzystasz
Paweł Kański

Paweł Kański

  • Zaktualizowany:

Ciekawa i trochę niepokojąca nowinka od Twittera. Do aplikacji dodano funkcję „app graph”, która skanuje nasze urządzenie w poszukiwaniu zainstalowanych tam aplikacji. Według twórców Twittera ma to „dopasować aplikację do potrzeb użytkownika”. Po przetłumaczeniu na język polski oznacza to, że Twitter chce w ten sposób lepiej adresować reklamy do swoich użytkowników.

Na razie opcja ta nie jest jeszcze aktywna we wszystkich aplikacjach mobilnych, ale wkrótce na pewno będzie. Dzięki niej program lepiej pozna nasze potrzeby i zainteresowania. Wyposażony w taka wiedzę lepiej dopasuje wyświetlane reklamy do naszego profilu.

Co ważne, „app graph” nie prześwietla informacji, jakie przechowują różne aplikacje zainstalowane w systemie. Sprawdza jedynie, jakiego typu programów używamy i do czego one służą. Można się domyślać, że jeśli mamy wiele aplikacji dotyczących podróży, Twitter zaserwuje nam wkrótce reklamy linii lotniczych i hoteli.

Na szczęście jednak można tę opcję wyłączyć. Powinna znajdować się ona w ustawieniach aplikacji, w menu naszego konta. Tam, w zakładce Prywatność, powinna znaleźć się opcja „Tailor Twitter based on my apps” (Dostosuj Twittera na podstawie moich aplikacji).

Źródło: Twitter

Zobacz także:

Tumblr jest najszybciej rozwijającą sie siecią społecznościową

Facebook aktualizuje swoje zasady i regulamin, udostępnia też ciekawy poradnik

Obserwuj @PawelKanski na Twitterze

Paweł Kański

Paweł Kański

Najnowsze od Paweł Kański

Editorial Guidelines